Categories: ساس

بهترین راه از بین بردن ساس

حشره ساس چیست ؟

این راسته دارای خانواده ها و گونه های متعددی است.بسیاری از این حشرات که در فارسی به نام سن خوانده می شوند، آفات گیاهان زراعی و باغی بوده و گونه معروف سن گندم که از آفات مهم گندم و جو در کشور ایران است، جزء همین راسته می باشد. تعداد زیادی از این حشرات نیز شکارچی و حشره خوار هستند. دو خانواده از ساس ها دارای انواع مهم از نظر پزشکی و بهداشتی هستند که به اختصار راجع به آنها بحث می شود.

ساس های تختخواب Bed bugs  خانواده Cimicidea

دو گونه از این خانواده به نام ساس تختخواب معروف هستند. گونه اول به نام  cimex lectularius دارای پراکندگی وسیعی در مناطق معتدله و سردسیر است و گونه دوم به نام c.hemipterus  به ساس هندی یا ساس مناطق حاره معروف است.

(مختص مناطق حاره و گرمسیر مانند مناطق جنوب ایران) این دو گونه از نظر مرفولوژی و بیولوژی بسیار مشابه هستند.

علائم وجود ساس در منزل

قبل از آشنایی با انواع روش‌های از بین بردن ساس از جمله روش‌های از بین بردن ساس در منزل، باید به علائم وجود ساس در منزل توجه کنیم و مطمئن شویم که جای گزیدگی ساس را با جای گزیدگی پشه اشتباه نگرفته‌ایم. پس از این مرحله می‌توانیم اقدام به از بین بردن ساس در منزل کنیم.

اگر شب هنگام و در حین خوابیدن احساس سوزش روی پوست کردید و متوجه شدید که توسط یک حشره گزیده شدید به سرعت لامپ اتاق را روشن کرده و محل خواب خود را بررسی نمایید، اگر گزیدگی ناشی از فعالیت ساس‌ها باشد به راحتی می‌توانید آن‌ها را در شب مشاهده کنید.

شناساسیی مناطق آلوده برای از بین بردن ساس در منزل

در اولین مرحله از بین بردن ساس در منزل باید دقت داشته‌باشید که تمامی نقاطی که ممکن است این حیوانات در آن حضور داشته‌باشند مثل گوشه و کنار لحاف‌ها، تخت‌ها، کوسن‌ها، کاغذ دیواری‌های کنده شده و همچنین محل زندگی حیوانات خانگی را به دقت بررسی نمایید.

مواد به شدت آلوده را دور بریزید

تا جای امکان برای رهایی از شر ساس‌ها و از بین بردن ساس در منزل، سعی کنید مواد به شدت آلوده را دور بریزید. موادی مثل ملحفه یا تشک آلوده به ساس را جمع کرده و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. سر کیسه پلاستیکی را محکم بسته و در سطل زباله، جایی دور از منزلتان قرار دهید.

استفاده از سشوار برای از بین بردن ساس در منزل

یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن ساس در منزل استفاده از سشوار است. سشوار را در بالاترین درجه خود تنظیم نمایید و با استفاده از باد داغ آن اقدام به کشتن ساس‌ها کنید.

جاروبرقی برای از بین بردن ساس در منزل

از جاروبرقی برای از بین بردن ساس در منزل خود استفاده کنید. ابتدا تمام ساس‌ها را با استفاده از جاروبرقی جمع کنید سپس با استفاده از یک برس تخم ساس‌ها را از ملحفه و تشک‌ها جدا کنید. برای بار دوم از جارو برقی استفاده کنید و محیط را از تمام ساس‌ها و تخم‌های آن‌ها پاکسازی کنید.

دمای بسار سرد و بسیار گرم برای ازبین بردن ساس در منزل

ساس‌ها در هوای معتدل تا مدت زیادی دوام می‌آورند. اما در هوای بسار سرد و بسیار گرم از پای درمی‌آیند. برای از بین بردن ساس در منزل می‌توانید وسایل کوچک آلوده به ساس را در فریزر قرار دهید. یا از بخارشوهایی با دمای بالاتر از 60 درجه استفاده کنید. بخار داغ این بخار شوها حتی به آستر تشک هم نفوذ کرده و ساس‌ها را از بین می‌برد.

مدیر وبسایت

مهندس بهداشت محیط متخصص کنترل و مبارزه با ناقلین بیماری ها

Share
Published by
مدیر وبسایت

Recent Posts

سوالات متداول شما

1- از کجا بفهمیم شرکت سمپاشی مورد اعتماد است؟ توجه داشته باشید که برای سمپاشی…

2 سال ago

موش

موش و راه های مبارزه با موش- محل زندگی موش-موش صحرایی-موش فاضلاب-عمر موش-زاد و ولد…

3 سال ago

کنترل جمعیتی و عوامل محیطی مرتبط با مگس (Musca domestica)

مگس- مگس خانگی-مگس از چه چیزی بدش میاد- تولید مثل مگس خانگی-انواع مگس- مبارزه با…

3 سال ago

سوسری ها cockroach

سوسک-سوسری -سمپاشی سوسک-سوسک فاضلاب-انواع سوسک-دفع سوسک

4 سال ago

سوسری نوار قهوه ای Supella longipalpa

سوسک(سوسری)-انواع سوسک و سوسری ها-تحقیق درباره سوسک ها و سوسری ها- مبارزه با سوسری ها…

4 سال ago

سوسری استرالیایی periplaneta australasiae

سوسری استرالیایی -سوسک- سم پاشی سوسک-مبارزه با سوسک-بهترین راه از بین بردن سوسک-سوسک خانگی -

4 سال ago